zaterdag 30 juli 2011

Inspiratie

Deze eerste vakantieweek van Rick en de middagdiensten van Herman zijn lastig om tijd te vinden voor geconcentreerd werken. Zo langzamerhand ben ik eraan gewend dat dit bij het moederschap hoort: dingen lopen altijd anders dan je in gedachten had. John Lennon schreef het al in een vanzijn nummers: life is what happens to you while you're busy making other plans. Gisteren zijn we op "expeditie" geweest met Rick en ons nichtje naar Plopsaland in Coevorden. Overal doe ik inspiratie op en dus ook hier. Ik zag veel mooie zelfgemaakte tassen, applicaties op meisjesjurkjes etc.

Gisteren had ik even een dipje wat betreft het vinden van standhouders. Het lijkt soms tegen de stroom opzwemmen te zijn. Dan krijg ik twijfels of het een haalbaar concept is, Creatief Oldambt. Ik had namelijk een klein persbericht geschreven naar het streekblad, waarin wordt uitgelegd dat de beurs eraan komt en dat er nog ruimte is voor standhouders. De website en mijn telefoonnummer waren in dit kleine artikeltje vermeld. En wie nu verwacht, dat mijn telefoon roodgloeiend stond, tja, die komt bedrogen uit.

Maar, ik geef de moed niet op! Want vandaag kreeg ik nieuwe inspiratie uit een onverwachte hoek. Het tijdschrift Flow vind ik altijd leuk en apart, met verrassende dingen erin. Maar toch koop ik hem nauwelijks omdat het nogal aan de prijs is. In het kader van: doe eens gek, het is vakantie, heb ik het vandaag gekocht. Toevallig. Niet dus, dat moest zo zijn, want er werd een heel artikel gewijd aan een nieuwe rage die eraan zit te komen: crafting. Moeilijk woord voor "een avond gezellig creatief bezig zijn met anderen". En in het hart zat een soort bijlage van krantenpapier over Etsy. Misschien wel bekend, maar voor wie nog niet bekend is met http://www.etsy.com/ een korte uitleg: het is een marktplaats voor zelfgemaakte producten van over de hele wereld. Je kijkt je ogen uit naar al die unieke kunstwerkjes. Het is verslavend om alleen al naar al dat moois te kijken. Meestal ben ik niet zo van de koperige, maar als je dat wel bent: wees gewaarschuwd! Je wordt er zeer hebberig van....

Al met al heeft dit tijdschrift mij wel een boel inspiratie gegeven en de verwachting dat het met de beurs helemaal goed komt. Keer op keer word ik verrast door de creativiteit in ons Oldambt. Daar ben ik groots op!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen