woensdag 12 september 2012

Breipatronen

Vandaag iets gezien op internet wat ik nog nooit eerder had gezien. In feite hetzelfde principe als een merklap voor borduren: een breirol. Elke dag wordt een nieuw patroontje aangeleerd en per dag wordt de rol dus langer. Op de weblog van Annelein Design staan alle patronen, met name ajourpatronen. Leuk om eens bij te kijken.


Op de weblog van Yokko Bears staat uitgebreid beschreven wat je er dan mee kunt doen, met een lap van 5 meter. Volgens haar met name om te voelen hoe het vroeger ging, maar ook omdat er tijdens het breien allerlei herinneringen voorbij komen. Elk patroon staat dan symbool voor een bepaalde herinnering. Daar kan ik wel inkomen.

Maar als ik dan toch aan het breien ben, praktisch als ik ben, zou ik het ook functioneel willen gebruiken. Bij het Noorse Garnstudio verkopen ze allerlei soorten garens. Deze zijn ook in Nederland te koop. Bovendien zijn de patronen in het Nederlands vertaald. Een enorm archief van allerlei patronen, haken, breien, sjaals, voor het interieur, voor kindertjes en babies.

In plaats van een breirol zou ik dan liever zoiets breien..... De verschillende kleurtjes maken dat het altijd een andere, unieke sjaal wordt. Prachtig toch?



Klik hier voor het patroon.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen