maandag 22 oktober 2012

Herfstvakantie

Wat is het prachtig weer! Echt een heerlijke herfstvakantie zo. Lekker naar buiten om blaadjes en kastanjes te zoeken, waarmee je dan allerlei creatieve dingen kunt doen.

Gisteren zijn we naar de Hobby Börse in Emden geweest. Wat ik daar miste was hobbymateriaal, wol, stof etc. Er was eigenlijk alleen maar kant en klaar product als resultaat van andermans creativiteit. Ook leuk, maar ik vind het leuker om er zelf mijn eigen draai aan te geven. Vandaar dat ik me nog meer verheug op Creatief Oldambt! Want daar is namelijk wel een gevarieerd aanbod, voor elk wat wils.

Van mijn mams heb ik de nieuwe Flow gekregen. Daar ben ik altijd wel even zoet mee. Ik werd bijvoorbeeld getroffen door een Zweedse mevrouw, die een 365 dagen project is aangegaan. Er zijn wel meer voorbeelden van op internet. Er is ook een mevrouw bijvoorbeeld die elke dag een kastje of een laatje schoonmaakt. Een gehandicapte mevrouw die elke dag een rondje tekent etc. etc. De Zweedse Anna Johansson omschrijft haar motieven zo: "ik wilde al langer dingen zelf maken, maar ik kon nooit kiezen wat dan precies. Met als gevolg dat ik helemaal niets maakte. Totdat ik met kerst het "365: a daily creativitity journal" kreeg en dacht: een jaar lang één project, ja waarom niet?

Zie de resultaten ervan op haar Zweedse website.

Dit is ook een grappig 365 dagen creatief project. Een Engelse mevrouw maakt elke dag een foto van haar speelgoedpaardje, telkens op een andere locatie. Zie hier de link voor de website.


Zo zie je maar weer dat creativiteit niet hoogdravend of vreselijk moeilijk hoeft te zijn. Het komt uit jezelf en is altijd uniek. Prachtig toch?





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen