donderdag 22 november 2012

Leuke lampjes allemaal

Had ik vandaag even weer tijd om op pinterest rond te speuren. Heerlijk! Op zoek naar iets creatiefs om bij de ingang neer te zetten. Ik verklap nog niets, jullie zien het vanzelf!

Al surfende kwam ik dit tegen en dat vond ik zo'n simpel maar leuk idee: cupcakelampjes. Tegenwoordig heb je allerlei soorten cupcakevormpjes van papier. Daar maak je heel simpel een grappig lichtjessnoer mee als je ze om een kerstlampje heen doet. Dat ziet er dan zo uit:


En hier de link naar de blog waar het idee vandaan kwam.

Dit is ook een leuk idee, een huisje van vilt met een waxinelichtje met batterijtje erin. Helaas is het patroontje niet meer te vinden op internet, maar de echte creatieveling vindt er wel wat op.


Deze kwam ik tegen op een facebook pagina met allemaal lowbudget creatief idee├źn: wasbollen met jute of tulen stof eromheen, kerstlampjes erin, klaar!


En dan als laatste, misschien niet direct voor de feestdagen maar voor een ander moment: bekertjes van de Hema, stukje korter knippen, randje eromheen haken, kruisje aan de onderkant met een scherp mesje, kerstlichtje erdoorheen en je hebt je eigen slinger. Zie voor de beschrijving deze sfeervolle blog.



Via dezelfde blog vond ik nog een leuk filmpje. Zelf kerstballen haken, maar dan anders. In het filmpje wordt beschreven hoe je een afbeelding op een gehaakte kerstbal kunt maken. Zoals deze:







3 opmerkingen:

  1. Die lampenkapjes vind ik leuk! Komt op m'n lijstje......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is jouw lijstje met leuke dingetjes om te maken ook zo lang? En dan komt er ook nog elke keer weer een ander leuk idee bij :) Tot ziens op Creatief Oldambt zondag!

      Verwijderen
  2. Mijn lijstje.....daar komt geen einde aan ;-)
    Ik kom zeker zondag (met m'n gezin), lijkt me erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen